Tablouri unidimensionale
Tabloul este o structură omogenă de date care are atribuit un nume (pointer).
În principiu, când ne referim la un tablou unidimensional, ne gândim la o zonă continuă de memorie în care sunt memorate în ordine elemente.
Tabloul unidimensional (numit și vector) poate fi imaginat ca o înlănțuire de căsuțe cu diferite valori în fiecare. La declarare se poate stabili câte astfel de „căsuțe” va avea un respectivul vector și tipul datelor pe care le memorează.
Îl putem privi astfel:
Tabloul
V
are n
elemente, iar numerotarea lor se face de la 0
la n-1
.
Descoperă articolele pentru vectori
Denumire material | Descriere pe scurt |
---|---|
Declararea vectorilor | Declararea tablourilor unidimensionale se poate face simplu sau cu valori predefinite. |
Citirea / Afisarea elementelor | Putem citi un element de pe o anumită poziție, sau toate într-o ordine. Afișarea, de asemenea, o putem face pentru un element, sau pentru o secvență a tabloului. |
Inserarea elementelor | Inserarea unui element într-o poziție interioară, prin eliberarea spațiului, implicit permutarea tuturor elementelor următoare cu o poziție „spre dreapta”. |
Ștergerea elementelor | Ștergerea unui element din interior, prin eliminarea valorii și mutarea tuturor elementelor următoare cu o poziție înapoi. |
Căutarea elementelor | Parcurgerea tabloului și verificarea fiecărui element pentru a determina valoarea căutată. |
Vector caracteristic | Un tablou unidimensional care „bifează” apariția unor cifre sau proprietăți. |
Vector de frecvență | Un tablou unidimensional care numără aparițiile unor numere, în general cifre. |